"שוק מחנה יהודה מתנהל יותר טוב מאבטחת הר הזיתים"

    איתי גדסי No Comments on "שוק מחנה יהודה מתנהל יותר טוב מאבטחת הר הזיתים"
    21:20
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on חמאס הודיע על הסכמה לעסקה; בישראל טוענים: זו לא ההצעה שלנו | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "שוק מחנה יהודה מתנהל יותר טוב מאבטחת הר הזיתים", כך אמר היום יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ דודי אמסלם בדיון על הביטחון בהר הזיתים, לאחר ששמע דיווח של הרב הלל הורוביץ, מנכ"ל בתי העלמין, לפיו הוטל על מועצת בתי העלמין, גוף שאין לו כסף, להשתתף בעלות בניית הגדר והמצלמות שאמורים להבטיח את שלום העולים לקברי יקיריהם בהר. מדובר ב-3 מיליון ₪. מועצת בתי העלמין כפופה, שליש למשרד הדתות, שליש לעירייה ושליש לחברות קדישא. היו"ר שלה הוא מנכ"ל משרד הדתות. "כרגע לכאורה האחריות על ההר היא עליך", אמר יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם להורוביץ, "אבל אתה לא רלבנטי כשאין לך כסף".

    ח"כ אורי מקלב שהשתתף אף הוא בדיון אמר כי "אנו חוזרים ודנים שוב ושוב בנושא האבטחה בהר הזיתים, אך הרושם הברור הוא שהמצב נשאר כפי שהיה. חובה על הרשויות להגביר את תחושת הביטחון בקרב העולים להר ולמנוע את המשך חוסר הביטחון הקיים על ההר כולל הוונדליזם וההרס שאנו נתקלים בהם חדשות לבקרים. אם לא די בכך אומרים הגורמים המאבטחים את העולים להר הזיתים שישנם שעות מוגדרות שהם אינם נוסעים בדרך הרגילה בגלל בעיות אבטחה".

    חיים שמואלי, ממ"ר קדם במשטרה אמר כי "בשלושת החודשים האחרונים לא היה ולו אירוע אחד של זריקת אבנים או של ונדליזם בהר, וזאת הודות לתגבור כוחות והצבת שלושה שוטרים 24 שעות ביממה במזרח ההר".

    לסיכום אמר אמסלם כי "הוועדה מחזקת את ידי המשטרה על פעילותה בהר. התחושה היא שהמצב השתפר. עם זאת, ידוע שבתקופת החגים יש בעיה. אנו מתקרבים לחג הפסח. הוועדה דורשת מהמשטרה להתחיל כבר בהערכות מצב, על מנת שחג הפסח לא יפתיע אתכם. דיון מעקב יתקיים בעוד חודש וחצי, ואם לא תקודם בניית הגדר, נעביר את הנושא לוועדה לביקורת המדינה".



    0 תגובות